6 Şubat 2015 Cuma

Bir Çiçek Bunları Yapabilir mi?

Aynısefa Yağlı Krem
26 Ocak Pazartesi günü ilk kez Aborjinlerin keşfettiği Çayağacı Yağlı Kreminden bahsetmiştim size. Bugün ise genellikle çayağacı yağlı kremi ile karıştırılan ama işlevsel olarak bir hayli farklılıkları olan evimizin olmazsa olmazlarından saydığımız başka bir yağlı kremden bahsedeceğim. Yağlı krem diyorum yine, çünkü merhem demek yasak. Sağlık Bakanlığından bir yetkili "ne kadar üstün özellikleri olursa olsun yağlı bir kreme ilaç ruhsatı alınmamış ise merhem diyemezsiniz" demişti. Bu günden sonra bu ürünler gönlümüzün merhemi, dilimizin yağlı kremi oldu.

Susi, altıncık, kadife çiçeği, melkfett,calendula olarak da adlandırılan aynısefa çiçeğini gördüğümde bu çiçeğin bu denli şifa dolu olduğunu söyleselerdi asla inanmazdım.
Sadece kişisel görüşüm olarak değil ürün kullanıcılarının tecrübelerini dinledikçe açıkçası hayretler içinde kaldım. Nerelerde kullanılmıyor ki? Ama en çok ilgimi çekenleri paylaşmak istiyorum sizinle.
  • Yeni doğum yapmış genç bir annenin sözleri. "Hamile iken karnım çatlamasın diye altın yağ ile birlikte karıştırıp karnıma sürdüğüm aynısefa kremi doğum sonrası göğüslerimin çatlaklarının hızla iyileşmesine de birebir geldi. Bebeğimi keyifle emziriyorum şimdi, hiç canım yanmadan. Bu arada daha 2 aylık olan bebeğim de çok seviyor aynısefa kremini,  çünkü pişik olduğunda onun acısını dindirebilen tek ürün."
  • Menopoz nedeniyle aşırı derecede cilt kuruluğu yaşayan bir hanım ise şöyle diyor. "Banyoda en kolay ulaşabildiğim yerde durur her zaman aynısefa kremi. Menopoz nedeniyle vücudum aşırı kurumaya ve pul pul dökülmeye başladı. Bu arada ayak topuklarımda aşırı kuruma nedeniyle oluşan çatlaklar iyice canımı sıkıyordu. Şimdi aynısefa kremini banyo sonrası ıslak vücuduma sürüyorum. Yüzümden tutun da ayak parmaklarıma kadar kendimi pamuk gibi yumuşacık hissediyorum. Ayak topuklarımın görüntüsünden utanmadan açık ayakkabı giyebiliyorum."
  • Bir kullanıcı ise evinde özellikle kış aylarında kalorifer nedeniyle havanın çok kuruduğunu bu nedenle de sabah kalktığında burun deliklerinin kasnak gibi gerildiğini söylüyor. Şimdi aynısefa kremini burun deliklerime iyice sürüp öyle yatıyorum. Hem sinüslerimi yumuşatıyor hem de rahat rahat uyuyabiliyorum" diyor.
  • Veteriner olan bir kullanıcı ise aynısefa yağlı kreminin ineklerin meme yaralarına çok iyi geldiğini; hayvan dostu bir kullanıcı da sokak kedisinin saldırı sonucu oluşmuş bir yırtığını bu kremle iyileştirdiğini söylemişti.
  • Hatta bir beyefendi işi abartıp midesi ağrıdığı için aynısefa kremini yutmuştu. Buna çok gülmüştüm. "Vallahi siz ne derseniz deyin, elimdeki yanığın acısını alan ve yanık ve yaraların çok hızlı iyileşmesini sağlayan bu krem neden mideme iyi gelmesin ki" demişti. Beyefendi, kremlerin yutulmak için değil sürülmek için üretildiği gerçeğine  bir hayli zor ikna olmuştu...!
  • Bir genç kızımız ise aynısefa kreminin makyaj silme için ideal olduğunu, bu arada cilt lekelerinin de bir hayli azaldığından bahsetmişti
Şimdi de aynısefa kreminin genel özelliklerinden bahsedelim. Doğal ürünler arasında en iyi dezenfektandır, bakteri ve virüslere karşı aktif koruma sağlar, yaraların derinlemesine temizlenmesi ve hücre yenileme özelliği sayesinde daha çabuk kapanmasını sağlarken cildin doğal savunma gücünü azaltmaz. Sürülen bölgede derin nemlendirme sağladığı için kan dolaşımını hızlandırır bu nedenle kullanan birçok kişi ağrılarının da hafiflediğini söylemektedir. Cildi soğuk, sıcak, rüzgâr gibi dış etkilere karşı korur. Çarpma sonucu oluşan şişlik ve morlukların iyileşme sürecini hızlandırır. Yanık, egzama, sedef, basur gibi sorunlarda ilk yardım malzemesidir.

 Belirtmeden geçemeyeceğim. Piyasada aynısefa kremi diye aynısefa ekstratının koklatıldığı ve içine vazelinin boca edildiği bir sürü ürün var. Şahsen ben Goldensun aynısefa kreminden asla vazgeçmem.  

Son bir hatırlatma ile yazımı sonlandırmak istiyorum. Merdiven altı diye tabir ettiğimiz kaçak üretimlerden uzak durun. Biz yabancı hayranlığı olan bir toplumuz. Bir ürün yurt dışından geliyorsa kalitelidir gibi bir düşünceniz varsa bu düşüncenizin kaybolduğunu bu ürünü alıp kullandıktan sonra göreceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder